Island Saver

در دنیای بازی چه خبره؟

در بازی Island Saver شما نقش یک «پاک‌کننده محیط‌زیست» را دارید که باید جزایری آلوده به زباله‌های پلاستیکی را تمیز کنید، جانوران ساکن آن را نجات دهید و اقتصاد محلی آن‌ها را احیا کنید. در این مسیر، با جمع‌آوری سکه، بانکداری، پرداخت مالیات، ذخیره‌سازی پول، و سرمایه‌گذاری آشنا می‌شوید. بازی در عین سرگرمی، به‌طور شفاف مفاهیم پایه‌ی مالی و محیط‌ زیستی را آموزش می‌دهد.

چند نفره محلی

چند نفره محلی

ندارد

چند نفره آنلاین

چند نفره آنلاین

ندارد

تشکیل گروه

تشکیل گروه

ندارد

کراس پلتفرم

کراس پلتفرم

ندارد

کراس پلی

کراس پلی

ندارد

چت متنی و صوتی

چت متنی و صوتی

ندارد

تماشای تبلیغ

تماشای تبلیغ

ندارد

خرید درون برنامه‌ای

خرید درون برنامه‌ای

دارد

سیستم معاملات

سیستم معاملات

ندارد

1. آموزش سواد مالی برای کودکان:
از ویژگی‌های منحصر به‌فرد بازی، آموزش مفاهیم مالی مثل پس‌انداز، بودجه‌بندی، بانک، مالیات، کار کردن برای درآمد، خرج و پس‌انداز هوشمند است. این آموزش‌ها بدون پیچیدگی و به‌صورت تجربی و شهودی انجام می‌شود و کودک مفاهیم را از طریق بازی یاد می‌گیرد.

2. ترویج رفتار محیط‌‌ زیستی:
بازی تأکید زیادی بر جمع‌آوری زباله، بازیافت، مدیریت منابع طبیعی و نگهداری از حیوانات دارد. کودک درک می‌کند که هر فرد می‌تواند در نجات محیط زیست نقش داشته باشد.

3. تقویت مسئولیت‌پذیری:
بازیکن باید برای هر اقدام خود برنامه‌ریزی کند: از پاک‌سازی محیط گرفته تا جمع‌آوری مالیات. این مسئله مسئولیت‌پذیری را در قالبی جذاب تقویت می‌کند.

4. بهبود مهارت‌های تصمیم‌گیری:
کودک یاد می‌گیرد که چگونه بین خرج کردن و ذخیره کردن تعادل برقرار کند، چطور منابع را مدیریت کند، و چطور با اولویت‌بندی تصمیم بگیرد.

5. افزایش تمرکز و دقت:
برای پاک‌سازی محیط و پیدا کردن منابع و موجودات مخفی‌شده، بازیکن باید با دقت محیط را بررسی کند و همه‌ی جزئیات را زیر نظر داشته باشد.

1. وابستگی به مفاهیم اقتصادی فانتزی:
ممکن است کودک مفاهیم اقتصادی بازی را بیش از حد واقعی تلقی کند. مثلاً تصور کند که مالیات همیشه به شکل مثبتی برمی‌گردد یا بانکداری همیشه شفاف و ساده است. بنابراین گفت‌وگوی تکمیلی والد یا مربی ضروری است.

2. انگیزه‌ی بیش از حد برای پول‌درآوردن در بازی:
هرچند بازی آموزشی است، اما می‌تواند باعث شود که کودک انگیزه‌ی اصلی خود را بر پول‌درآوردن متمرکز کند، نه همکاری یا کمک به محیط زیست. این نگاه ابزاری نیاز به جهت‌دهی دارد.

3. خرید درون‌برنامه‌ای (DLC):
هرچند بازی به صورت رایگان در دسترس است، اما برای دسترسی به برخی مراحل بیشتر باید جزیره‌های اضافی را خرید. کودکان ممکن است بدون آگاهی از هزینه‌ها، والدین را تحت فشار برای خرید این محتوای اضافه قرار دهند.

4. وابستگی به ساختار تشویق/پاداش:
در بازی به‌ازای هر اقدام مثبت (مثل پاک‌سازی یا کمک به حیوانات)، پاداش مالی داده می‌شود. در واقع «پاداش بیرونی» جایگزین انگیزه‌ی درونی می‌شود، که در بلندمدت می‌تواند اثر منفی بر نوع انگیزش کودک بگذارد.

ندارد
شاخص قدرت

 ثبت نام دانش آموزان

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

ثبت نام اولیه معلمان

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

ثبت نام مدارس

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد